Het ontstaan van De Brinc
De Brinc is ontstaan uit de visie van Jorrit Willems, toen uit gesprekken met managers bedrijfsvoering in de zorgsector bleek dat men tegen dezelfde uitdagingen aanliep in de dagelijkse praktijk.
Zaken als hoge werkdruk, gebrek aan grip op wet- en regelgeving, te weinig tijd en niet de juiste kennis om effectief te schakelen en onvoldoende verbinding met collega’s bij andere instellingen maken het werk stelselmatig tijdsintensief, onoverzichtelijk en onnodig ingewikkeld.
Om deze uitdagingen effectief het hoofd te bieden, ontstond het idee van een community om te leren van de kennis en ervaring van collega's.
De visie van De Brinc
Met de komst van internet en AI is informatie óveral. Maar het filteren van hoogwaardige en bruikbare kennis is net zo ingewikkeld als het zelf het wiel opnieuw uitvinden. Bovendien is het intern delen van kennis vaak al een uitdaging, laat staan wanneer kennis moet worden gedeeld tussen verschillende organisaties.
Toch is dat precies waar grote winst te behalen valt. De positieve effecten van branchewijde kennisdeling en samenwerking zijn legio. En, wanneer goed georganiseerd, kom je gemakkelijker tot betere resultaten.
Om die groei mede mogelijk te maken, ontwikkelen wij communities voor professionals die bereid zijn hun kennis en ervaring in te zetten en samen te werken met vakgenoten uit de branche, om collectief maximale impact te maken en individueel je volledige potentieel te benutten.
Onze community managers helpen je om je uitdagingen en kennisbehoefte te inventariseren én te adresseren door een actieve community vol ervaringsdeskundigen, het organiseren van live events (waaronder netwerkevenementen en kennissessies) en je zowel pro-actief als vraaggestuurd kennis en contacten te bieden die jou helpen in je werk.
Naamgeving van De Brinc
Vorig jaar hebben we ons bedrijf InCoop omgedoopt naar De Brinc. En daar zit uiteraard een idee achter.
De Brinc komt van het oer-Nederlandse woord Brink: van oudsher een centrale plek in een dorp waar boeren hun vee bijeenbrachten en handelaren hun waren uitstalden.
Maar een brink draaide om meer dan alleen kopen en verkopen. Het was een ontmoetingsplek. Het laatste nieuws werd besproken, roddels werden uitgewisseld, ambachtslieden deden aan ruilhandel, er werden (sterke) verhalen verteld, vriendschappen gesmeed en feesten gevierd.
De brink was het bruisende hart van de gemeenschap.
En dat is precies wat we met De Brinc voor ogen hebben: een moderne brink. Een ontmoetingsplek voor alle professionals in een branche. Een hechte gemeenschap creëren waar iedereen baat bij heeft, want voor échte vooruitgang hebben we elkaar nodig.
En die ‘c’ op het eind? Daar begint het. Community.
Onze managed communities zijn ontwikkeld om de effectiviteit van de hele community te versterken.
We laten je graag zien wat een community toevoegt voor jouw organisatie.
Vrijblijvend doorpraten? Neem contact op met Jorrit!